Hoe werkt NVM Digitaal Ondertekenen?
Mick
Laatste update 5 dagen geleden
Als NVM-makelaar kun je met NVM Digitaal Ondertekenen documenten zoals koopovereenkomsten, huurovereenkomsten en aanverwante stukken (bijvoorbeeld de Lijst van Zaken, Vragenlijst en Opdracht tot Dienstverlening) eenvoudig digitaal laten ondertekenen.
De NVM biedt deze service aan in samenwerking met Zynyo, die zorgt voor veilige digitale handtekeningen en identificatie via SMS-TAN of iDIN. Het proces is geautomatiseerd in Realworks en werkt als volgt:
Stappenplan voor NVM Digitaal OndertekenenStart het proces:
- Open een koopovereenkomst of een document/bijlage in de correspondentie.
- Klik op de knop NVM Digitaal Ondertekenen. Je kunt ook meerdere opgeslagen documenten/bijlagen selecteren via de actieknop aan de rechterkant.
- Zorg dat de achternaam overeenkomt met de achternaam op de bankpas.
- Controleer dat het e-mailadres uniek is per relatie.
3. Voeg extra ondertekenaars toe (indien nodig):
- Vul hun gegevens in, bij voorkeur naam, adres, e-mailadres en mobiel nummer.
4. Bepaal de volgorde van ondertekenen:
- Stel de gewenste ondertekenvolgorde in.
- Ga akkoord met de gebruikersvoorwaarden.
6. Bewaar je wijzigingen:
- Sla tussentijds je wijzigingen op.
7. Bekijk en voeg documenten toe:
- Controleer de documenten die ondertekend moeten worden en voeg indien nodig extra stukken toe.
8. Verstuur het verzoek:
- Klik op de knop Verzend om de documenten naar Zynyo te sturen.
- Zodra de documenten zijn ondertekend, ontvang je een terugkoppeling van Zynyo.
- De NVM behandelt het ondertekenverzoek binnen 24 uur. De totale doorlooptijd hangt af van de snelheid waarmee ondertekenaars reageren.
- Stuur een e-mail naar het NVM Digitaal Wonen Noodloket via digitaalondertekenen@nvm.nl.
- Bezoek de speciale webpagina van de NVM voor meer informatie en communicatiematerialen voor particulieren.