Hoe stel ik een externe mailbox in?

Mick

Laatste update 5 dagen geleden

In deze FAQ wordt uitgelegd hoe je in Realworks een externe mailbox in kan stellen.


Om te beginnen dienen er enige voorbereidingen gemaakt te worden, namelijk: 

- Inkomende mailserver

- Gebruikersnaam van de mailbox

- Wachtwoord van de mailbox


Instellen e-mail in het Realworks Crm

Om de mailbox in te stellen in je account ga je naar (Persoonlijke) Instellingen > E-mail > E-mailaccounts om je huidige mailbox inactief te maken. Dit kun je doen door de mailbox aan te vinken en rechts op het oog-icoon met een streep erdoorheen te klikken.

Vervolgens klik je op het +-teken en kies je voor de optie 'Voeg externe mailbox toe'

E-mail instellingen verwerken

In het nieuw geopende scherm kun je de verkregen e-mail instellingen gaan verwerken. Vul hierbij de volgende gegevens in:

- Accountnaam: <e-mailadres>

- Naam: <zelf te bepalen afzendnaam>

- E-mailadres: <e-mailadres>

- Login: <gebruikersnaam van de e-mailbox>

- Wachtwoord: <wachtwoord van de e-mailbox>

- Protocol: <afhankelijk van externe mailbox>

- Server: <inkomende e-mailserver>

Na het invullen van deze gegevens klik je op het tweede icoon links, Bewaar/Sluit

Deze afbeelding betreft een voorbeeld. Voor de juiste gegevens kun je de mailbeheerder raadplegen.

Zou de mailbox niet werken dan dien je de mailbox op inactief te zetten en opnieuw de bovenstaande stappen te volgen.

Nog steeds hulp nodig? Stuur ons een bericht