Realworks account is geblokkeerd, hoe los ik dit op?
Mick
Laatste update één jaar geleden
Titel: Het opheffen van een blokkade na te veel foutieve inlogpogingen
Introductie:
Om de veiligheid van je account te waarborgen, kan er een blokkade worden geactiveerd wanneer er te veel foutieve inlogpogingen zijn gedaan. Deze blokkade kan alleen worden opgeheven door een collega met toegang tot de bedrijfsinstellingen. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je contact kunt opnemen met een collega en hoe de blokkade kan worden opgeheven.
Stappenplan:
1. Neem contact op met een collega met toegang tot de bedrijfsinstellingen.
- Dit kan bijvoorbeeld een systeembeheerder of een IT-medewerker zijn.
2. Vraag de collega om het account vrij te geven en eventueel het wachtwoord te wijzigen.
- De collega kan dit doen door naar het menu Instellingen > Systeem > Gebruikersaccounts te gaan.
3. Dubbelklik op het gebruikersaccount waarvan de blokkade moet worden opgehe ven.
4. In het scherm van het gebruikersaccount, zoek naar de optie "Reset foutieve logins" en klik erop.
5. Klik vervolgens op "Bewaar" om de wijzigingen toe te passen.
6. Na het opheffen van de blokkade is jouw account weer te gebruiken. Je kunt nu opnieuw proberen om in te loggen.
7. Indien nodig kan er ook direct een nieuw wachtwoord worden aangemaakt in hetzelfde scherm. Dit kan handig zijn als je vermoedt dat je account is gecompromitteerd.
8. Om een nieuw wachtwoord aan te maken, vul je het gewenste wachtwoord in het daarvoor bestemde veld in. Zorg ervoor dat het wachtwoord sterk en uniek is.
9. Klik op "Opslaan" om het nieuwe wachtwoord toe te passen.
10. Nu kun je inloggen op je account met het nieuwe wachtwoord en de blokkade is opgeheven.
Introductie:
Om de veiligheid van je account te waarborgen, kan er een blokkade worden geactiveerd wanneer er te veel foutieve inlogpogingen zijn gedaan. Deze blokkade kan alleen worden opgeheven door een collega met toegang tot de bedrijfsinstellingen. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je contact kunt opnemen met een collega en hoe de blokkade kan worden opgeheven.
Stappenplan:
1. Neem contact op met een collega met toegang tot de bedrijfsinstellingen.
- Dit kan bijvoorbeeld een systeembeheerder of een IT-medewerker zijn.
2. Vraag de collega om het account vrij te geven en eventueel het wachtwoord te wijzigen.
- De collega kan dit doen door naar het menu Instellingen > Systeem > Gebruikersaccounts te gaan.
3. Dubbelklik op het gebruikersaccount waarvan de blokkade moet worden opgehe ven.
4. In het scherm van het gebruikersaccount, zoek naar de optie "Reset foutieve logins" en klik erop.
5. Klik vervolgens op "Bewaar" om de wijzigingen toe te passen.
6. Na het opheffen van de blokkade is jouw account weer te gebruiken. Je kunt nu opnieuw proberen om in te loggen.
7. Indien nodig kan er ook direct een nieuw wachtwoord worden aangemaakt in hetzelfde scherm. Dit kan handig zijn als je vermoedt dat je account is gecompromitteerd.
8. Om een nieuw wachtwoord aan te maken, vul je het gewenste wachtwoord in het daarvoor bestemde veld in. Zorg ervoor dat het wachtwoord sterk en uniek is.
9. Klik op "Opslaan" om het nieuwe wachtwoord toe te passen.
10. Nu kun je inloggen op je account met het nieuwe wachtwoord en de blokkade is opgeheven.