Hoe werkt Kadaster eHerkenning?

Mick

Laatste update één maand geleden

Wat is Kadaster eHerkenning?

Vanaf 1 juli 2024 is het verplicht om eHerkenning te gebruiken bij het Kadaster. De eerste beheerder van een "Mijn Kadaster"-account moet een eHerkenning-account aanschaffen met betrouwbaarheidsniveau EH3. Je kunt zelf een provider kiezen.
Als de eerste beheerder inlogt met eHerkenning op vestigingsniveau, kunnen alle collega’s binnen die vestiging de Kadaster-functionaliteiten in het CRM gebruiken.


Waar stel je het in?

Ga in het CRM naar Bedrijfsinstellingen en kies voor Kadaster eHerkenning. Hier zie je de knop Inloggen met eHerkenning.

Belangrijk bij het inloggen1. Vestiging selecteren

Kies de vestiging waarvoor je wilt inloggen. Voor iedere vestiging is een apart eHerkenningsaccount nodig. Zodra de beheerder inlogt, kunnen alle medewerkers in die vestiging de Kadaster-functionaliteiten gebruiken.

2. Inlogproces
  • Klik op Inloggen met eHerkenning.
  • Je wordt doorgestuurd naar de website van eHerkenning.
  • Selecteer de provider bij wie je eHerkenning hebt aangeschaft.
  • Vul je inloggegevens in.
3. Eerste keer inloggen

Bij de eerste keer inloggen moet je eHerkenning koppelen aan je Mijn Kadaster-account:

  • Je krijgt een melding om toegang te geven tot "kikinzage_eto".
  • Kies voor GRANT (toestaan).
  • De koppeling is nu succesvol gemaakt.
4. Bevestiging in CRM

Na een succesvolle login keer je terug naar het CRM. De knop Inloggen met eHerkenning verandert in Uitloggen, zodat je ziet dat je bent ingelogd.

Extra ondersteuning

Nog steeds hulp nodig? Stuur ons een bericht