Hoe werkt het aanmaken van nieuwe relaties?
Mick
Laatste update één jaar geleden
Het aanmaken van een nieuwe relatie kan je gebruiken vanaf vele plekken in het pakket. Zo vind je bij elke relatiekoppeling een + icoontje (bijvoorbeeld vanuit een nieuwe afspraak). En via de Actie knop en relatie zoekschermen is dit ook mogelijk. Als eerste kies je het Type relatie dat je wilt aanmaken. De laatst gebruikte keus, staat bij een volgende keer openen al geselecteerd.
Vervolgens kan je gegevens van de nieuwe relatie invoeren. Mocht je hierbij gegevens gebruiken welke reeds voorkomen in het relatiebeheer, dan worden deze relaties getoond. Vervolgens heb je 3 keuzes:
Bewaar
Je kunt kiezen om de relatie nieuw aan te maken, maar verder niet te openen of verder te bewerken. Hiervoor kies je Bewaar.
Nieuw maken
Je wilt de relatie nieuw maken en openen om de gegevens verder aan te vullen. Dan kies je voor Open scherm.
Bestaande relatie
De relatie komt al voor in het relatiebeheer. Dan klik je op de relatie bij de 'Relaties met overeenkomende gegevens' en kies je voor Deze relatie selecteren. De bestaande relatie(kaart) wordt geopend en hierin kan je de gegevens beheren.
Medewerkers kan je enkel aanmaken, via Relatiebeheer > Medewerkers. Hierbij wordt geen controle gedaan op bestaande relaties. je kan in het zoekscherm controleren of de medewerker al is vastgelegd.