Hoe maak ik documenttypes aan en hoe beheer ik ze in Realworks?

Mick

Laatste update 5 dagen geleden

Hoe maak ik documenttypes aan en hoe beheer ik ze in Realworks?

Om documenttypes voor correspondentie aan te maken en te beheren in Realworks, volg je de onderstaande stappen:

Stap 1: Klik op je naam en ga naar instellingen
Ga naar de Realworks-omgeving en klik rechtsboven op je naam. Er opent een dropdown-menu. Selecteer de optie "Instellingen" (let op: je moet over de juiste bedrijfsinstellingen beschikken om toegang te krijgen tot deze functie).

Stap 2: Zoek naar Documenttypes
Eenmaal in de instellingen, zoek je naar de sectie "Correspondentie". Hier vind je de optie "Documenttypes". Klik op deze optie om naar het beheer van documenttypes te gaan.

Stap 3: Aanmaken van een nieuw documenttype
Om een nieuw documenttype aan te maken, klik je op de knop "Nieuw documenttype toevoegen". Er opent zich een formulier waar je de naam en eventuele beschrijving van het documenttype kunt invullen . Geef het documenttype een duidelijke en herkenbare naam, zodat het gemakkelijk te onderscheiden is van andere documenttypes. Voeg indien nodig ook een beschrijving toe om meer informatie te geven over het documenttype.

Stap 4: Opslaan en wijzigingen doorvoeren
Na het invullen van de naam en eventuele beschrijving van het documenttype, klik je op de knop "Opslaan" om de wijzigingen door te voeren. Het nieuwe documenttype wordt nu toegevoegd aan de lijst van beschikbare documenttypes.

Stap 5: Bewerken of verwijderen van documenttypes
Indien nodig kun je documenttypes ook bewerken of verwijderen. Om een documenttype te bewerken, zoek je het desbetreffende documenttype in de lijst en klik je op het potloodicoon naast de naam. Hier kun je de naam en beschrijving aanpassen. Om een documenttype te verwijderen, klik je op het prullenbakicoon naast de naam en bevestig je de verwijdering.

Nog steeds hulp nodig? Stuur ons een bericht